MOTORSYKKELSESONGEN 2024 - NY PÅ GRUSVEI

2024 ble det året jeg ble interessert i å kjøre på grusveier. Vi har kjørt på tvers av Sverige på grusveier og en del i terrenget. Jeg har også fått smaken på å kjøre på mer eller mindre bortgjemte grusveier i Norge.

Tusenmeteren i Øvre Årdal i mai 2024. Grusvei med spektakulær utsikt. Så langt men ikke lengre.


Sesongen startet den 21. februar med en dagstur på vestsiden av Sotra. Fordelen med å bo her ytterst på kysten mot Nordsjøen, er at vinteren er så kort og at motorsykkelsesongen  blir lang. I oktober kjørte vi en siste tur på grusvei og sesongens aller siste tur gikk til jobb i november. Motorsykkelsesongen varte altså i nesten ti måneder.


Algrøy i Øygarden kommune 21. februar 2024.

I løpet av 24- sesongen har Honda-en nådd en kilometerstand på 44 000. Det var min tredje sesong på Africa Twin CRF 1000. Jeg er fortsatt like fornøyd med den nå, som etter første turen i januar 2022. Den starter alltid, den er kraftig, den er komfortabel, pålitelig og jeg kjenner den ut og inn. I løpet av sesongen har den trillet rundt 9000 kilometer. Kjede og drev måtte byttes i juli, men ellers har den fått vanlig service og går som en klokke.


                                                        Første tur i 2024, Øygarden kommune.


Den andre sykkelen min, som er en Suzuki Intruder C1800R er også like fin, men den er blitt mindre brukt. Den har gått rundt 3000 kilometer i 2024. Det er en klassisk sykkel med et nydelig design og jeg blir i godt humør hver gang jeg ser den. Likevel så legges den ut for salg i januar 2025. 

Suzuki Intruder C1800R som legges ut for salg.

Den 30. desember 2024, signerte jeg kontrakt på en ny Honda CRF 300 Rally. Det er en helt annerledes sykkel enn Intruder-en. Den veier 152 kilo og har helt andre bruksegenskaper og et fullstendig annerledes utseende. Det er en lett adventure sykkel og kanskje beskrivelser som sjarmerende, sporty eller ungdommelig passer? I alle fall, jeg har fått sansen for Honda sine gjennompålitelige sykler og går all-in med en lett brukssykkel. Det blir altså to Honda-er i garasjen i 2025, en ny 300 Rally og en supersolid Africa Twin fra 2019. Nå er det bare å glede seg til 2025 sesongen og nye turer bak styret.

Godt nytt år. Håper alle får et fint MC-år!

Honda CRF 300 Rally. Ny sykkel til 2025 sesongen. 




Kommentarer

Populære innlegg