MOTORSYKKELSESONGEN 2024 - NY PÅ GRUSVEI
2024 ble det året jeg ble interessert i å kjøre på grusveier. Vi har kjørt på tvers av Sverige på grusveier og en del i terrenget. Jeg har også fått smaken på å kjøre på mer eller mindre bortgjemte grusveier i Norge.
Sesongen startet den 21. februar med en dagstur på vestsiden
av Sotra. Fordelen med å bo her ytterst på kysten mot Nordsjøen, er at vinteren
er så kort og at motorsykkelsesongen blir lang. I oktober kjørte vi en siste
tur på grusvei og sesongens aller siste tur gikk til jobb i november.
Motorsykkelsesongen varte altså i nesten ti måneder.
I løpet av 24- sesongen har Honda-en nådd en kilometerstand
på 44 000. Det var min tredje sesong på Africa Twin CRF 1000. Jeg er fortsatt
like fornøyd med den nå, som etter første turen i januar 2022. Den starter
alltid, den er kraftig, den er komfortabel, pålitelig og jeg kjenner den ut og
inn. I løpet av sesongen har den trillet rundt 9000 kilometer. Kjede og drev
måtte byttes i juli, men ellers har den fått vanlig service og går som en
klokke.
Den
andre sykkelen min, som er en Suzuki Intruder C1800R er også like fin, men den
er blitt mindre brukt. Den har gått rundt 3000 kilometer i 2024. Det er en klassisk sykkel med et nydelig design og jeg blir i godt humør hver gang jeg ser den.
Likevel så legges den ut for salg i januar 2025.
Den 30. desember 2024, signerte jeg kontrakt på en ny Honda
CRF 300 Rally. Det er en helt annerledes sykkel enn Intruder-en. Den veier 152
kilo og har helt andre bruksegenskaper og et fullstendig annerledes utseende. Det
er en lett adventure sykkel og kanskje beskrivelser som sjarmerende, sporty eller
ungdommelig passer? I alle fall, jeg har fått sansen for Honda sine gjennompålitelige
sykler og går all-in med en lett brukssykkel. Det blir altså to Honda-er i
garasjen i 2025, en ny 300 Rally og en supersolid Africa Twin fra 2019. Nå er
det bare å glede seg til 2025 sesongen og nye turer bak styret.
Godt nytt år. Håper alle får et fint MC-år!
Kommentarer
Legg inn en kommentar